Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Idag, 08:55
I torsdags tog vi emot Räppe på svarta led, ett möte som slutade 1-1.
Vi började matchen starkt och redan efter ett par minuter var vi nära 1-0 på en hörna. I minut 11 kom ledningsmålet, Jacke gör en fin prestation och avslutet sitter i bortre krysset. Ett klassmål!
Vi fortsatte att spela bra och 2-0 målet låg i luften. Sista kvarten av första tappade vi lite energi och Räppe jämnade ut spelet. Vi pratade i halvlek om att inte bli fega utan verkligen gå för 2-0 målet. Vi är nära 2-0 ett par gånger men med kvarten kvitterar Räppe istället till 1-1. Dom slår en snabb lång frispark från egen planhalva, vinner nickduellen och deras spelare är på att bli fri men Gabbe hinner ikapp och täcker skottet. Olyckligtvis går bollen då i en båge över Kjellsson och in i mål. En riktigt kalldusch. Innan chocken lagt sig hinner Räppe skapa en farlig chans till men Kjellsson gör en fin räddning.
Vi skruvar upp tempot sista kvarten och Räppe går på knäna. Vi radar upp chanser men bollen vill inte in. Fille får på en grym träff på halvvolley som tar stenhårt ribban- mållinjen och ut. Vi har stolpträffar, inspel där målet står i princip öppet men det ville sig bara inte. Jag lider med grabbarna som verkligen gör en bra match förutom att vi inte är tillräckligt effektiva. Vi dominerar stora delar av matchen totalt men lyckas man inte avgöra matchen under perioderna när man verkligen har momentum så är 1-0 en bräcklig ledning. Men prestation i stort är väldigt bra och jag är riktigt nöjd med grabbarnas inställning och attityd. Återigen är det många spelare som kommer upp på en bra nivå men extra beröm till Fille och Jacke som stod för riktigt starka insatser.
Nu väntar en härlig utmaning mot tabelltvåan Oskarshamn innan spelarna går på lite sommarledighet. Det är ett stabilt lag som kommer hit på lördag men kommer vi upp på samma nivå igen så har vi stora möjligheter att avsluta vårsäsongen med en seger. Kom och stötta oss på lördag kl 16.00
/Danne
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies